fredag 1 januari 2010

Första dagen

Jag älskar terminsstarter. Det är något gammalt, djupt inrotat i vår kultur att med nyår och även i augusti så börjar allt om igen. Terminsstarter. Dags att köpa suddgummi o dagböcker och boosta energin och röra på sig och ditten och datten.

Fast i år känner jag mest glädje över att jag får vila några dagar. Det är otroligt skönt att gå runt och dra utan några måsten. Solen skiner ute. Fint väder för en promenix. Men jag tror jag stannar här, som Ferdinand vid korkeken. Läsa bok. Se på film. Låta dagen bli lång och skön.

Ny dag, nytt år.
Egentligen är alla dagar den första och enda dagen på resten av vårat liv. Kanske skulle man säga "God ny dag" till sig själv och alla andra - varenda dag. Ny, för att påminna oss om att allt är nytt, hela tiden. Till o med vår kropp förnyas konstant. Fascinerande.

God ny dag på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir glad om du skriver en rad :-)