tisdag 19 januari 2010

Starka ord

Ibland är jag på humör att jobba med mig själv och mitt inre. Ibland inte. Igår var jag verkligen det. Jag är på g nu, jag feng shuiar både här och där och det ger mig energi. Min coach gav mig vägledning och vi jobbade med ett citat "Jag lär mig av mina rädslor då de leder mig till visdom och styrka". Man kan väl säga att vi gjorde en meditativ övning. Och den blev stark. För nu blev det så tydligt att om jag - när jag känner rädsla - medvetet minns att jag blir starkare av den, av att jag ser den - ja då är ju rädslan bra. Förstår ni hur jag menar. Jag VET att rädslor leder oss vidare till erfarenheter om vi inte tillåter dem att förminska oss. Men igår KÄNDE jag det - starkt. Fråga mig inte hur det gick till. Hoppas kunna bära med mig den känslan länge :-)

1 kommentar:

  1. Härligt, det låter suveränt.

    Vad fint du har gjort på bloggen förresten. Snyggt!

    SvaraRadera

Blir glad om du skriver en rad :-)