måndag 31 maj 2010

Underbar analys

Prinsen o jag kör i bilen på väg till skolan. Vi lyssnar på Rix-FM. De spelar Manboy. Prinsen ber mig att få lyssna klart på låten. Han är tyst ett tag o säger sedan: "Mamma, utav alla låtar i hela världen är den här nog min favorit. Och som tvåa väljer jag Unstoppable". Ok säger jag och ler (och tänker att alla barn nog har dessa låtar som favvis just nu). Så tillägger sonen: "Egentligen struntar jag i själva låten, det är hans röst jag gillar". Jag blir lite glad. Det bor ett musikbarn i honom, det är underbart.

---

Igår var jag och prinsen o kikade på lägenheten igen. Han hade ju inte sett den innan. Han gav den betyget "medelbra". "Den är ju lite liten mamma". Det kan jag verkligen hålla med om. Har vi bott på 70 kvadrat innan blir 53 trångt. Men det får vi leva med. Så är det när man vill bo närmre Sthlm city. Priset man får betala liksom *ler*. Lägger upp lite bilder längre fram.

Nu blir det full rulle här med ev promenix, jobbsök, flyttröj o flyttadmin (måste kolla upp flyttbolag o priser).

Kram på er!!!

1 kommentar:

Blir glad om du skriver en rad :-)