söndag 16 maj 2010

Blossings no blessings

Njutningar.
Jag provar dem en efter en.
Går på konsert med Salem Al Fakir o njuuuuter.
Väninnan röker, jag faller för frestelsen efter många månaders totalstopp.
Köper ett paket. Det följer med hem.
Sedan börjar kvällsblossandet på balkongen.
En om kvällen, typ.
Som eskalerar till två om dagen.
Jag har prinsen hemma under flygarehelgen.
Vi gör utflykter.
Jag röjer på vind och i lådor.
Det går i ett.
Ryggen gör ont.
Jag äter ostbågar.
Tar en kopp kaffe o röker.
Tar en kopp kaffe o röker.
Nu känner jag det tydligt.
Hur himla TRÖTT jag blir av kombinationen.
Vilket elände det är. Den onda cirkeln.
Har bara två ciggisar kvar. Sedan bye bye.
Jag gillar att vara pigg och glad.
Så som jag vaknade i morse. Full av energi.
Jag har lärt mig att inte ta det för givet.
Att vara tacksam och verkligen njuta av sådana dagar.
Nu skiner solen sina sista strålar för denna dag.
Kvällen lägger sig till ro, prinsen sover.
Mamman vet inte om hon ska ge vika för ryggont o lägga sig, eller gå upp på viden och hämta en låda till. Bara en till.
Vi får väl se.

1 kommentar:

  1. Hoppas du tog ditt förnuft till fånga, lyssnade på kroppen och gick och la dig! Kram på dig vännen och hoppas du får en fin dag! =)

    SvaraRadera

Blir glad om du skriver en rad :-)