onsdag 26 maj 2010

Pressen

Holy moly.
Idag är det dags.
Pressen kommer sätta in. 10.15 ca.
Tuttpressen i Tumba. Inte så kul. Men tur att den finns.
Tänker så.
Solen skiner ju, dagen är här och jag är glad över så många saker.

I övrigt är jag trött efter en natt av smått jobbiga drömmar. En del av drömmen var en en form av relationsdröm där mamma konstant valde en främmande människa (en tjej i samma ålder som mig) som sin närmaste och undvek mig. En annan dröm där jag befinner mig på en stor färja och springer upp o ner mellan våningarna o letar efter hytten. Halvt avklädd befinner jag mig sedan utomhus i ett vinterlandskap där det ligger metervis med lössnö på bilvägarna. Några har gått av färjan och rör sig åt ett håll. Jag som springer där i trosor o T-shirt undrar om jag ska tillbaka till färjan o försöka hitta hytten o kläder eller om jag ska följa med gruppen. Springer till sist tillbaka, då lämnar båten kajen. Jag springer vid sidan i lössnön. Det hoppar hundar ner från höjden och på vägen, de nästan försvinner ner i snön. DÄR vaknar jag av att klockan ringer. Låter sunt va. Inser också att för andra dagen i rad får jag väcka prinsen som sover som en stock. Han är vårtrött, ögonen svullna. Det får bli en lung myskväll ikväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir glad om du skriver en rad :-)