onsdag 28 april 2010

Det är lite oroligt

nu i mitt inre. Håller på och samtalar med föräldrarna om jag ska lägga ett bud på en lägenhet i Sthlm. Men eftersom jag är arbetslös blir det kanske så att de istället får köpa den. Då uppstår problemet att jag inte får hyra i andra hand. Men om jag står delvis som ägare kanske jag får det. Då uppstår nästa problem - jag kan inte få socialbidrag om jag är fortsatt arbetslös länge och skulle behöva det. Det är en soppa. Det vore så läckert att få bo i den där lägenheten.

Jag har iallafall ringt rektorn på skolan i området igen och ska dit på besök i mitten av maj.

Nu har jag en sträckning i ryggen igen för andra gången på en vecka och hela ryggen o axlarna felbelastas o gör ont. Vad kommer nu detta sig. Muskler som bränner till och värk som sprids åt alla håll? Konstigt är det...

Alla dessa beslut som hänger i luften - gah, blir helt slut i huvudet känner jag. Och hemmet är en katastrof just nu, men jag skulle bara behöva få vila lite nu, så ikväll skiter jag i alla måsten.

Ber uppåt om vägledning, klarhet och fria vägar så att allt som är rätt går lätt.

1 kommentar:

  1. Är det så man ska göra...
    Be uppåt?
    Testar jag med.

    Krya på dig och du...
    allt blir som det ska.

    SvaraRadera

Blir glad om du skriver en rad :-)