måndag 5 oktober 2009

Happy on the way

Sedan tre veckor tillbaka har jag gjort det till en vana att ta en en-timmas promenad och samtidigt lyssna på ljudfiler i personlig utveckling i mina lurar. Varje gång är det olika ord eller fragment i det sagda som tilltalar mig extra mycket och som stannar kvar länge efteråt. Idag var det frasen "Happy on the way". Abraham-Hicks upprepar orden om igen och säger det jag egentligen redan vet. Det som Robert Broberg också sagt för länge sedan: Målet är ingenting - vägen är allt. Och om vi inte har roligt på vägen, om vi inte omfamnar resan och gör den så njutningsbar som möjligt, då har vi liksom missat poängen med hela livet.

Happy on the way. Lycklig/glad på min väg mot målet.

Ibland är ju livet inte så underbart. Det kan vara många faktorer som liksom gör det svårare att få greppet om vardagsglädjen: det som händer i världen, sjukdom, dödsfall, skilsmässor, ja listan kan göras lång. Men ändå, jag tror så starkt på det som Abraham-Hicks säger. Det vi fokuserar på, det får vi mer av. Och om vi inte "glättigt" eller "positivistiskt" kan byta ut de jobbiga tankarna, kan vi åtminstone byta fokus. Vi kan titta åt ett annat håll. Och inte åt vilket håll som helst, utan åt ett håll som får oss att må liiiiite bättre. Och när vi gör det ändrar vi vår egen vibration och då möter vi människor, saker, händelser med en bättre energi. Och så rullar det på.

Happy on the way är mitt mantra för idag. Jag vill ha det på ett smycke, trycka det på en t-shirt! Bära det med mig och minnas. Jag känner att dessa promenader redan gjort mitt liv lite ljusare, lite gladare, lite lättare. Och jag blir lättare också - ett klart bonus ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir glad om du skriver en rad :-)