söndag 18 oktober 2009

Dagens tänkvärda

Kastar mig ut på en promenad innan solen går ner. Vill insupa ljuset, luften, höstlöven ännu en gång. Dessa promenader har blivit som en positiv kick, som en lång meditation. Jag fylls av insikter varje gång. Denna gång säger rösten i mitt öra:

You have to get to the place where you feel: "I look forward to the journey from here to there". Even though you don't know how to get there, trust and enjoy the unfolding of it all.

Och jag känner att det är sant. Lösningen finns där. Den har bara inte presenterat sig. Och när jag ser tillbaka på mitt liv är det mycket som kommit till mig på vägen. Saker som "dykt upp" och lett mig in på nya stigar. Jag vill nu hålla mig öppen för alternativa vägar inom jobb, bostad och egentligen helt o hållet i mitt liv. För det är ju egentligen sådan jag är. Jag njuter av äventyret. Och visst är det att inte veta ett äventyr i sig. Om man vill se det så. Det vill jag.

Jag ser fram emot resan från den här punkten till nästa :-)

Steve Jobs höll ett fantastiskt tal vid Stanford för några år sedan. Blir otroligt berörd varje gång jag ser det. Lova att ni avsätter femton minuter för lite tankar om "connecting the dots".

Ha en mysig söndagskväll!


1 kommentar:

  1. Imponerad över vad positivt du börjat tänka=D Det är bra!!Ha en skön måndag!Kram

    SvaraRadera

Blir glad om du skriver en rad :-)