söndag 12 september 2010

Zzzzzeg

I fredags kom min goa Anna-Panna på besök igen och det blev en massa pladdrande och fniss som vanligt. Underbart. Igår åkte hon hem på förmiddagen och jag drog till karriärmässan på Globen. Tänk så intressant det är, mäss-fenomenet. Nu skulle jag ju gå dit för att knyta kontakter och jag har normalt inga problem med det. Men inte helt tip top i kroppen och zegare än zegast hasade jag runt och bara tittade. Hade ingensomhelst ork att dra på mig jobbsökarkostymen och aktivera mig. Istället gick jag på två bokade föredrag och det är DÄR man träffar folk. Himla trevligt. Och på ett pass skulle vi ge grannarna vi satt bredvid uppskattning, något bra som vi uppfattat om dom på så kort tid. Tjejen brevid log brett och sa att hon gillade min energi. Att jag gav henne något. Det kändes så skönt. Tänk, att när man är där "på 40%" som det kändes, då kan man ändå ge. Kanon. Det tog jag med mig hem.

Efter mässan styrde jag kosan hem till min goa väninna H på Liiiiidingö som bjöd på kalasgod middag. Det är så härligt att bara sitta där och njuta och bli serverad, något som inte händer för ofta. Och sedan fnissar vi mycket. Vi drog vidare till Stampen och lyssnade på lite musik. Kom i säng först vid 2-snåret.

Efter 7 timmars sömn vaknade jag här, SÅ skönt med sovmorgon.
Nu ska jag montera ihop en liten byrå jag köpt till badrummet o sedan blir det allmänt hemmafix innan sonen kommer igen.

Puss på er och skön söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir glad om du skriver en rad :-)