fredag 24 september 2010

Skymd sikt

Det är intressant hur olika dagar bjuder på olika perspektiv.
Olika utsiktspunkter redan från start.
Lade mig något senare igår (vid 23) och prinsen kom in och
väckte mig vid 5.30. Normalt sett piggnar jag till snabbt,
gillar morgonar. Men inte idag. Seg och trött.
I köket börjar jag hosta, det killar i halsen.
Och nu nyser jag och snyter mig.
Jaha, förkylning.
Och noll lust till promenad.
Men jag inser att snart är tiden för promenader över,
eller det kommer iallafall bli svårare att komma ut.
Regn och rusk och kyla och mörker.
Så mycket lättare att vandra ut när det är ljust!

Nu ska sonen till skolan och jag ta en promenix
och sedan, som vanligt, söka jobb.
I eftermiddag blir det ev en spruta i axeln,
sedan kör jag sonen till pappa. Därefter inleds
barnledig helg. Den är helt obokad. Det blir nog sängen/
soffan och ett lass med filmer/TV.

Kram på er och ha en skön fredag!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir glad om du skriver en rad :-)