torsdag 18 februari 2010

Oh my God

En väninna på FB blev idag fan av Oh my God. Vad är detta? undrade jag nyfiket. Gick in o kikade på FB-gruppen. Oh my God är en film som tydligen gått upp på vissa biografer i slutet av förra året men som kommer ut på DVD i april. En filmare har rest världen runt och intervjuat människor om deras syn på Gud. I trailern visas otroligt vackra bilder, de olika människornas intervjuer vävs samman av kraftfull musik. Inte helt olikt den i The Secret och när jag ser att Hay House ger ut filmen kan jag inte annat än att gissa att de använt samma kompositör. Hursomhelst, jag älskar ju filmer som behandlar frågor som dessa och kommer garanterat köpa den där filmen när den kommer ut.

Filmen ledde mig vidare i Googlandets värld och plötsligt hittade jag ett blogginlägg om denna film och ännu en film som givits ut nyligen: Religulous. Även detta filmklipp gör mig nyfiken. Helt klart verkar den senare granska galenskapen med religion mer än något annat, den har en helt annan ton. Men den är byggd med samma byggstenar, intervjuer med människor inom olika religioner. Vill verkligen se den också.

Vid fortsatt surfande hittade jag till en site i min smak: beliefnet.com. Här finns det mycket att hämta för den som söker i och utanför sig själv. Här hittar du bland annat Beliefnet Film Awards där en bunte inspirerande, hyfsat nya filmer presenteras med trailers. Åh så härligt. Sådant här går jag i gång på. Spring in o kika om ni har tid o lust!







Kram på er!

4 kommentarer:

  1. Go kväll vännen,
    Visst är det skönt att hitta något som triggar en? Vad det än är.
    sv. tack för stödet

    SvaraRadera
  2. Jodu, man fastnar ganska lätt när man börjar söka efter något. Tack för tipset.Kram

    SvaraRadera
  3. wow hur har jag missat det??
    måste genast kolla upp!

    SvaraRadera
  4. Go kväll vännen,
    Imorgon blir det att hålla sig inne i våra trakter. Snöstorm och isande vindar utlovade. Men vad gör väl det, när denna dag har varit den bästa på mycket länge.
    Tack vännen för ditt stöd.
    Kramis

    SvaraRadera

Blir glad om du skriver en rad :-)