måndag 15 februari 2010

Är du ett freak?

Jag är lite smått besatt av Lady Gaga just nu. Hennes låtar sätter sig som tuggummi i min hjärna och jag blir glad och upprymd varenda gång jag hör dem. Hon är lite smågalen och står för det. Men samtidigt är hon också en grymt begåvad låtskrivare och artist. Eftersom jag själv håller på med musik går jag nästan ner i brygga när jag ser och hör hennes begåvning. En hel del av er håller nog inte med. Men om man forskar lite så ser man även människan bakom och varför hon är som hon är. I intervjun nedan hos Ellen säger fröken Gaga att hon inte använder dessa galna outfits för att få folk att skriva och prata och köpa låtarna. Nej, hon gör det för att det är den hon är. Under skoltiden kände hon att hon inte passade in i mallen. Och nu skapar hon ett utrymme för sina fans att också få vara de freak de är. Underbart. Idag ska jag fundera lite grann över vilket freak jag egentligen är och på vilket sätt jag sticker av från normen och skulle vilja sticka av mer. På vilket sätt är du annorlunda?

3 kommentarer:

  1. Jag håller med, Lady Gaga är grymt begåvad. Kolla bara in det här klippet som spelades in för ett tag sedan.

    http://www.alskadedumburk.se/2010/lady-gaga-without-her-pokerface.html

    Kram

    SvaraRadera
  2. Åh, en till som älskar Lady Gaga! Vad glad jag blir! Och hennes musik gör mig glad och det börjar spritta i kroppen. Jag vill dansa! =)
    Det är kanske på det sättet jag är ett freak...att jag, med "rätt" musik och i glada vänners lag, kan bli alldeles tokig på ett dansgolv! =) Jag älskar det! (kanske andra förfäras, vad vet jag...hihi) Ett disco-freak!
    kram på dig och ha en underbar kväll! =)

    SvaraRadera
  3. Hennes låtar fastnar verkligen. Jasså du ska freaka till dig"skrattar" Jag är nog så tråkigt npormal som man kan bli antar jag, alltså utseende mässigt, men annars är jag nog ganska knäpp till sättet!!Kram

    SvaraRadera

Blir glad om du skriver en rad :-)