lördag 20 februari 2010

För fet för ett fuck

är jag just nu. Bara smaskar o äter på än det ena än det andra. Gott för stunden, men det ger mig långvarig olycka. Det gäller bara att komma igång med viktfokus. Jag vet det. Men det är så jädrans svårt när man går hemma hela tiden. Ständig tillgång till kyl o frys. Och så är all mat o all matlagning så TRÅKIG.

Men men, jag får njuta av njuteriet så att säga. Är just nu lite luddig på ett och ett halvt glas vin o det är rätt så skönt faktiskt. I morse trodde jag det var söndag, men sedan kom jag på vilken dag det var och det kändes toppen. I morgon är vi kvar inomhus tror jag, jag ska väl försöka ge mig ut en stund och skotta fram bilen inför avfärd till skolan på måndag.

Ha en skön kväll allihop!

3 kommentarer:

  1. Ouff ja...den där förbenade vikten. Jag har hur mycket som helst att bli av med. Har plussat en massa kilon över jul och nyår, och sen slutade jag röka, och sen har jag ju gått loss nåt kolossalt i köket på sistone - inte minst med bakverken, och...ja. Det blir som det blir då. En väldans massa plus i tillägg till alla pluskilon jag redan hade. Massor ska jag gå ner. Närmare 30 kg innan jag är klar. När nu det kan tänkas bli...det lär nog dröja. Jag tror jag tar en semla så länge.

    SvaraRadera
  2. Har oxå perioder då jag verkligen avskyr kroppen och vikten. Men sen har jag längre perioder då jag känner att - vad 17 då da? jag trivs med mig själv ändå och vill inte vara hungrig och tänk på vad jag får och inte får äta. Det går upp och ner som sagt. Det som är tråkigtde är att köpa kläder. Inget r snyggt.
    idag har vi firat tjejernas födelsedagar och ätit smörgåstårta, hallontårta och princesstårta. Nyttigt :O

    SvaraRadera
  3. En dag eller två dagar i veckan måste man få njuta av ngt gott eller lite vin, men jag förstår att det kan vara jobbigt om man vill gå ner i vikt.Har du ingen kompis som kan hjälpa dig att bli sporrad till motion och matlagning??Kram

    SvaraRadera

Blir glad om du skriver en rad :-)