onsdag 2 december 2009

Minnesvärt

Här kommer två av gårdagens sköna, minnesvärda konversationer med prinsen:

På morgonkvisten leker sonen i sitt rum. Han ropar till mig:
- Mamma, i himlen får man väl göra vad man vill?!
- Ja, jag tror det
- Då får man väl kasta glas genom Guds glasruta?

-------------------------------------------------

Sonen har svårt att somna i sin säng, till sist säger han:
-Mamma, det finns massor av skatter.
Jag lyssnar knappt varvid sonen upprepar:
- Mamma, det finns MASSOR av skatter!
Jag går in till honom i rummet och säger "jasså?"
Sonen ler ett stort varmt leende och säger:
- Alla barn!!!

-------------------------------------------------

Ja, ni kan ju förstå att jag älskar denna underbara lilla funderande prins. STOR kärlek. Den största!

1 kommentar:

  1. JA! Det förstår jag! =) Han är en riktig "djuping", din lille prins. Kram och hoppas att du får en fin onsdag!

    SvaraRadera

Blir glad om du skriver en rad :-)