tisdag 8 december 2009

HUR fort går tiden?

Ibland springer dagarna verkligen iväg. Och jag kan inte begripa hur jag misslyckats med att få ordning här hemma trots all tid jag spenderar här. Obegripligt. Men det finns alltid att göra liksom. Är det inte pappersexercis som ska utövas så är det städ eller möten eller annat. Jag ser fram emot den barnlediga helgen - för då ska det bannemej röjas här, jag vill kunna sjunka ner i soffan några dagar innan jul och känna mig glad och lugn i själen för att hemmet är i ordning. En utopi?

När jag hämtade prinsen idag fick jag höra av fröknarna att han äter som en häst nuförtiden. Minst två portioner av maten. Och äter mycket grönsaker. De log när de sade det. Och jag märkte häromkvällen hur han KASTADE i sig köttbullar o pasta o grönsaker. Och idag blev det en korv med bröd till mellis följt av tre tacos med grönsaker samt lite kall risgrynsgröt till efterrätt. Varför är vi mödrar så primitiva att vi blir alldeles lyckliga när våra barn äter mycket *fniss*. (Det blir iallafall jag över min "han är rätt så mager om bena, tillika om armar och hals")

Ikväll ska jag lägga mig riktigt snortidigt - skönt :-)

1 kommentar:

  1. Här hemma är det en utopi kan jag säga"fnissar" hur mkt jag än städar så blir det skitigt o stökigt på en gång. Hoppas du fick somna tidigt och vakna utvilad=D Kram

    SvaraRadera

Blir glad om du skriver en rad :-)