fredag 11 december 2009

Borta på vinden

Jag har gått upp i vikt, ordentligt denna gång. Ingenting passar på min kropp, alla kläder är gamla, svarta och för små. Till och med mina stretchjeans har gett upp. Jag ser ut som en gående fläskkorv. Egentligen bryr jag mig inte så mycket om hur folk ser på mig, men det är jobbigt att vistas i en överviktig kropp. Hur jag än sitter så kommer liksom valkarna i kläm. Kan låta som ett skämt, men det är allt annat än det.

Fick ett ryck straxt innan lunch, hade ett minne av ett par sparade svarta byxor i storlek 44 som jag hade för ca 10 år sedan. Upp och leta. Haha! Vi snackar kaos på vinden. Jag fick riva och slita och kryssa mig fram in i det innersta. Upp med kartonger. Sedan blev jag stående där. Minnena vällde fram ur kartongerna, plagg för plagg. Jag har 20 år gamla paltor. Ungefär hälften åkte nu i slänget och hälften får vara kvar. Nostalgi in maximum. Lila kavaj med puffärmar. T-shirts från universitetstiden. Studentkläderna, jo, den oranga stassen finns faktiskt kvar (med GRYMMA axelvaddar). Vissa grejor får man bara spara. Kanske kan skänka dem till någon systerdotter med tiden *haha*.

Och - tjoho - jag hittade mina svarta byxor. Så himla bra!!! Nu har jag i allafall dem inför julhelgen. Men de är jäkligt kalla, i någon sorts syntetmaterial. Inte mycket att promenera i när stormen yr och det är minusgrader. Hursomhelst, de är perfekta för flygturer och shoppingturer *ler*.

Fick ner en gammal bomberjacka från vinden som jag i princip aldrig använt. Alltså, vet inte om jag kommer göra det nu heller. Men den är cool. Tyvärr luktar den gammal vind. Hoppas kunna vädra ur det. Hela hallen luktar :-)

Vindsröjningen gav lite mersmak. Jag kan bli så där "röjningsrabiat" ibland. Vill gå loss och slänga halva vinden. Men det känns onödigt att fokusera på det nu. Denna helg ska jag prioritera lägenheten. Jag vill ha den i ordning när vi åker, det är så ljuvligt att komma hem till ett städat hem :-)

Hoppas ni får en skön fredagkväll folk.

3 kommentarer:

  1. Jag antog ju din utmaning att gå ner i vikt till jul men jag måste erkänna att jag inte gått ner ett hekto... Fast jag köpte mig en klänning från Esprit som jag känner mig fin i trots att den är i storlek 44. Man kan nog säga att jag bor i den klänningen för tillfället.

    Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  2. Åh vad roligt med en nostalgitripp=D Tyvärr har jag inte sparat mina gamla 80 tals kläder.
    Ta bantningen efter jul, det är så plågsamt att tänka på vikten vid jultider.Kan ju erkänna att även jag faktiskt har gått upp 2 kilo, jag som alltid haft svårt att öka i vikt, nu har det börjat=D Kramar om

    SvaraRadera
  3. Härlig nostalgi tripp i din Borta med vinden dag...hihi. Brukar ta lång tid sånt där...då man fastnar i än det ena och än det andra. Härligt att du hittade de där svarta. =)
    Jag antog ju oxå utmaningen då du utlyste den. Jag har inte heller gått ner ett hekto, snarare upp. Storkel 44 är min kompis här med. Man får acceptera det så länge...sen så jäklar! =)
    Nu ska vi först fira jul i godan ro och strunta i valkarna! =)
    Kram och ha en härlig måndag!

    SvaraRadera

Blir glad om du skriver en rad :-)