måndag 14 december 2009

Hjältar

Åh så underbart med Hjältegalan. Sitter och bölar framför TV:n och glädjs med alla dessa vackra människor som får ta emot publikens kärlek. Människor som sträcker ut sin hand till andra människor. Det är väl det högsta, det finaste som kan åstadkommas. Tänk om man kunde få boosta sig med en hjältestund varje kväll istället för att se på nyheterna.

Och så berörs jag av att se alla i publiken som gråter och ler samtidigt. Jag ser skådisar, författare, idrottare - alla tappar behärskningen och låter sig vara sanna och fria och vackra. Tårarna rinner nedför kinderna. Det är så häftigt att se. Tänk om vi människor kunde gå runt med så öppna hjärtan och uttryck hela tiden. Åh vad jag önskar att det vore så :-)

2 kommentarer:

  1. Så underbart! Det är konsten och kulturen i musik, bild och teater som jag saknar mest här i Mozambique. Att få dela en djup upplevelse med många andra i samma rum, att hänges och låta sig flyta iväg.
    Tack för kommentarerna i min blogg. Jo begagande kläder säljs i stora balar, som sedan säls i de små stånden på marknaden. Den första vinsten går till byggnad av skolor och lärarutbildning. Detaljförsäljarna får ekonomin att snurra. Det är faktiskt bra att de inte skänks bort utan folk får betala en symbolisk summa. Bad dräkt 5 kr, blus i bra skick 7 kr. Men det finns också billigare. Minimilönen för de som har jobb är 2200 meticais = 500 kronor.

    SvaraRadera
  2. Underbart är det. Synd att alla idag är så stressade och bara tänker på sitt. Sånt där berör verkligen=D Kram

    SvaraRadera

Blir glad om du skriver en rad :-)