söndag 22 maj 2011

Holy moly

Det är ju kul att gå på fest ibland, eller hur.
Jag var hembjuden till en sångarkompis igår och där sammanstrålade ett gott gäng musiker som hon och jag träffat via nätet och även andra i hennes bekantskapskrets. Vin, sång. Och rökning.
My God.
Vad mycket rökning. Jag feströker ibland och igår var inget undantag. Fick kanske i mig 10 cigaretter, under kvällens gång. Men det räcker inte, för det var ett grymt bolmande av alla andra också och när jag kom hem höll jag på att dö av ångorna. Kastade mig in i duschen kl 1.30 och skrubbade mig ren. Kastade ut jackorna på balkongen. I med kläderna i tvättmaskinen.
Vaknade med en grym huvudvärk och illamående.
Jag drack bara 1,5 glas vin och en öl. Men det är de där jäkla giftpinnarna som ställer till det.

Trots att jag är ren känner jag rökdoft hela tiden. Det måste alltså komma inifrån min kropp. Usch så äckligt. Är avprogrammerad på ciggisar för en lång tid framöver.

Tänkte vara grymt aktiv idag (tänkte det igår alltså), men blåser nog av det. Vid 16.30 kommer prinsen och då ska han på kalas *ler*. Så jag tar hand om mig själv och fixar också lite i lägenheten. Mer än så blir det inte. Dags för en ny ipren snart igen...

Men hey. Solen skiner. Snart kommer regn o oväder igen. Bäst att titta ut. Sniffa in vårdoften på balkongen. Glädjas åt solen och min ledighet. Fullkomligen ÄLSKAR den här årstiden. Mmmmmm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir glad om du skriver en rad :-)