måndag 2 november 2009

Storm

Herregud vad det blåser ute. Vaknade av att det ven i mina fönster.
Just när jag skulle äta frukost ringde prinsens pappa o undrade varför det inte fanns någon jacka till sonen i skolan. MEN, jag lämnade ju honom till pappa med en jacka på i fredags. Fast då tog brorsan emot. Den har alltså blivit kvar hemma hos pappa. Suck... Så jag fick ta fram vinterjackan, åka ner till skolan och smyga in o hänga upp den på kroken.

Längtar efter lillprinsen. Min underbara sötnos.

Men först ska jag få dagen att gå. Har kollat på jobbannonser och det gjorde mig ju inte på så särdeles gott humör. Varför är alla jobbsökarsiter så trista, så svåra att söka i???!! Och varför kan inte det finnas en portal för människor som vill presentera sin egen verksamhet, eller sitt eget kunnande. Gud så trist att sitta på workey eller jobsafari o söka på ord o inse att "drömjobbet" aldrig är paketerat på det vis jag önskar. Kanske jag skulle ge mig in i jobbsökarbranschen och skapa nya verktyg?

Hursomhelst. Här ska läsas en bok som handlar om hur man hjälper barnen att bli ledare i och av sig själva (alltså inte företagsledare *fniss*).

Kram på er!

1 kommentar:

  1. Vilken bra affärside`. Jobba på den iden ,har faktiskt hört fler som klagat på samma saker=D Kram

    SvaraRadera

Blir glad om du skriver en rad :-)