lördag 4 juni 2011

With a little help

Fredagkvällen tillbringades med en av mina fina väninnor ute på krogen, vi såg en känd amerikansk artist som faktiskt kan sjunga bra. Kruxet var bara att han var så full av sin egen förträfflighet att det förtog en hel del av njutningen. Och så var han hög på något, Gud vet vad. Jag var bjuden av min fina väninna och klagar inte, kvällen var jättetrevlig. Det är underbart att komma ut o mingla lite.

Jag är i någon sorts inre utvecklingsprocess nu som är väldigt tydlig. Jag ska vara JAG och uttrycka det. Funderade över klädval och kom fram till att jag ville ha på mig ett svart linne och en svart väst och bara överarmar. Något jag velat ha länge men avstått från p g a mina fläskiga armar. Men nu hade jag fått en gnutta sol på dem och - quite frankly - kände jag att jag gav fanken i vad folk skulle tycka. Vill jag ha bara armar så har jag det. PUNKT. Och vet ni, det gick bra. Jag trivdes :-) More of ME.

I morse kunde jag knappt gå, öppna skavsår på båda fötterna. Mer än vanligt seg i skallen också, riktig zombievarning. På med Compeed och hem till en väninna där jag stannade hela eftermiddagen. Vi pratade om livet, känslor, begränsningar, önskningar, healing och gjorde övningar med varandra. En helt underbar och energigivande eftermiddag.

Nu när jag min vana trogen knäpper på TV:n känner jag efter. Nej. Jag är inte sugen på det idag. Jag vill krypa ner i sängen med lite böcker. En andlig bok för några kapitel andlig spis och en styck Kajsa Ingemarsson för härlig skönlitteratur. Skön litteratur :-) Myyyyyyser här. Gör ni?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir glad om du skriver en rad :-)