onsdag 22 juni 2011

Sakta formar sig sommaren

och dess planer framför mina ögon.
Jag vet att en massa folk är frustrerade över vädret.
Regn. Åh så hemskt.
Men jag tycker inte det.
Jag tillhör kategorin som tycker att det väder vi har nu är urcharmigt. Det är försommarväder. Sol ena stunden, regn den nästa. Jag kan ha balkongdörren öppen. Det är varmt nog för att gå med t-shirt, eller med munkjacka på ute. Det är fritt, enkelt. Gillar när det är runt 20 grader, perfekt. Jag kan andas.

Prinsen ska gå på fritids även nästa vecka, sedan åker han till pappa i två veckors tid och jag ska rensa lite hemma, söka jobb och ev träffa lite vänner. I slutet av juli åker vi nog till mina föräldrar i Skåne en sväng och i början av augusti kommer en väninna och hennes son på besök.

Gillar att ha lite planerat och lite egen tid för spontaniteter.

Nu ska jag ta tillvara på dagen. Är som en klubbad säl av allergitabletterna, men ska se till att söka jobb o fixa lite hemma (jag låter som en skiva med hack i, jag är medveten om det ;-)

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir glad om du skriver en rad :-)