tisdag 3 augusti 2010

Poesi

Nu är vi i Skåne och har det bra hos mina föräldrar.
Under ett samtal kom jag och min pappa att diskutera James Ellroy. Vilket fick mig att minnas en händelse för ca ett halvår sedan, kanske skrev jag om den i min blogg? Minns inte. Hursomhelst, jag vaknade en morgon av att en mansröst sade James Elroy högt. Namnet dånade i mitt huvud under de första vakna minuterna. James Elroy, vem är detta? Jag hade faktiskt ingen aning.

Ringde så min storasyster som berättade om deckarförfattaren. Aha. LA Confidential hade jag ju sett. Men vad hade han med min dröm att göra.

Jag och syrran Googlade och hittade en brittisk författare och poet som bara blev 30 år gammal och dog 1915. Vad ville han mig? Så kom svaret, i form av ett poem som fick mig att storböla. Jag rös och fick ståpäls. Det får ni läsa här framöver, hinner inte skriva det nu.

Jag fick iallafall tag på det igen och läste det för både mamma o pappa som båda gråtit en skvätt.

Och så kom jag på det - jag ska ha poesiafton med några tjejkompisar - tänkte jag. För att inviga nya lägenheten. Det blir nog i slutet av september. Yiehaa. Så mysigt. Alla får ta med sig sina favvisdikter. Längtar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir glad om du skriver en rad :-)