fredag 20 augusti 2010

Fick i korgen

ITAR-TASS 79: ABAKAN, RUSSIA. OCTOBER 29. A woman carries the basket with food near the shelf of a grocery store of Abakan. (Photo ITAR-TASS / Alexander Kolbasov) Photo via Newscom Photo via Newscom

Eller vad ska man kalla det?
Kom på att det måste vara mataffärsinnehavares smartaste idé.
Låt någon smyga runt i affären och låtsaspacka varor.
Men det personen istället gör är att lägga ner varor i folks korgar.

Råkade ut för det igår. Vid kassan upptäckte jag torkade aprikoser i min korg. Inte mina sa jag glatt till kassörskan som tog emot dem. Sedan stod jag där som en zombie och lade upp varor på bandet. Inte förrän jag packade ner dem reflekterade jag över att jag dessutom fått tre stycken lingondricka i kassarna. Jag insåg att det förmodligen är tanten som kom in efter mig som nu missar både sina aprikoser och sin dricka. Det var ju inte självscanning, så jag betalade, men ändå. Vad besviken hon ska vara. Och igår drack vi lingondricka till maten.

Men tänk er.
En gyldene idé.
Om alla gick hem med två varor extra...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir glad om du skriver en rad :-)