måndag 16 augusti 2010

Förändringens vindar

Pens And Pencils In Metal Jar

Det börjar gå upp för mig att sonen verkligen kliver in i ett nytt skede.
Han börjar "riktiga" skolan, med allt vad det innebär. Scheman. Gymnastikpåsar. Bokomslagspapper. Pennor. Bestämda ledigheter. Hmmm... Vilken frihet vi haft alla dessa år då jag drivit egen firma. Fria att resa när vi ville och hur länge vi ville. Nu kan vi bara ta helgerna för sådant. Jag har tillbringat några timmar i Globens shoppingcentrum och kunde inte motstå ett blänkande papper i svart och silver till sonens böcker. Åh, om jag hade haft en tjock plånbok hade jag gått igång rejält på nya grejor till lilleman. Det är spännande och härligt med nystarter.

När jag hämtade prinsen på fritids i em satt han och lekte med två tjejer. Jag reflekterade över vad många ljushåriga tjejer det fanns i rummet. Sonen är svag för blondiner. På hemvägen berättade han att han nog är lite kär i E redan *haha*. Jag ÄLSKAR att han vågar tala om det för mig, det är underbart.

Förresten, igår när han kom från pappa undrade han om jag hört Kalle Moraeus låt: Underbart. Han sjöng lite för mig "Är det säkert att du älskar mig". Och så sa han: "Jag tycker den är så fin mamma. När vi hör den, då kan vi påminnas om varandra". Sötnosen :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir glad om du skriver en rad :-)