onsdag 28 juli 2010

Halloj alla goingar!

Hollandet är fortsatt gott. Stunder med systerns lilla son 1,5 år - magiskt. Han är söt som socker och en man med stor vilja. Jag är imponerad av hur mycket en så liten person lyckas med, företagsamhet i sin finaste form.

Min egen prins ömsom leker, ömsom kivas med sin kusin i samma ålder. Även de viljestarka, vana att få sin egen vilja fram.

Häromkvällen skulle prinsen gå ut på den stora gräsmattan o hämta sina tofflor han glömt kvar. Det skymde. Jag undrade i mitt stilla sinne om han skulle protestera. Men nej, han tvekade lite vid dörren, lånade mina alldeles för stora träskor och knallade ut. Kom snart tillbaka. I sängen berättade han:

- Mamma, vet du vad jag sade när jag skulle hämta tofflorna? Nej, vaddå?
- Kom modiga tofflor så skyndar vi oss innan någon annan läskig varelse kommer.

fnissar

Det var fullmåne o vi hade alla svårt att sova. Syrran gick t o m i sömnen. Hon vaknade upp rökandes i köket iförd sverige-tröja. Klockan 4 på morgonen... Undrade vad hon gjorde där. EM i friidrott på g. Behöver jag säga att hon blev lite rädd när hon insåg att hon klättrat över en grind till trappan och gått nerför den sovandes (den är superbrant...).

Nu väntar ännu en grillkväll i detta sköna land. Njuter av dagens sol, det var ett tag sedan. Kram på er!

3 kommentarer:

  1. Så härligt ni har det!

    Men ta och sätt ett koppel på syrran vetja. Åtminstone nattetid...

    SvaraRadera
  2. Låter underbar, er vistelse i Hollandet! =) Sonen lika snusförnuftig som vanligt och syrran, ja, där saknar jag ord...men koppel kanske vore något...?! Ha det fortsatt underbart! Kramen

    SvaraRadera
  3. Sååå otroligt gullig han är din son=D Men din syrra skulle jag låsa in om jag vore du;) Ha en fortsatt mysig semester!!Kram

    SvaraRadera

Blir glad om du skriver en rad :-)