söndag 14 mars 2010

Schizo Sunday

Här är man barnledig och sover ut till 9.30 = underbart. Men jag kan inte slappna av. Det är så stökigt här hemma och jag vill rensa ut så mycket, slänga, städa, göra fint. Allt skräp liksom ligger o gnager på min själ. Samtidigt som den känslan pågår finns det en annan röst som talar. Den som bara vill skita i allt, lägga sig ner och vila och se på serier. Så konsekvensen blir att jag går runt med TV:n på och försöker städa och titta samtidigt. Humöret åker upp och ner som en berg- och dalbana. Har inte varit på toa sedan i torsdags, går runt o mår lätt illa o det är väl inte så konstigt med allt jag ätit som finns kvar i kroppen. Ännu en röst säger att jag borde gå ut och gå i solskenet, det kan sätta fart på magen. Men om jag gått 20 minuter och måste gå akut, vad gör jag då? Ja ni hör ju, en till synes lugn söndag på ytan men i det inre far det hit och dit. Räknar i kalendern och undrar om det är ägglossning/PMS-svängningar. Borde ha lärt mig det här nu.

Ursäkta för alla privata kroppsliga beskrivningar *ler*. Ville bara få ur mig känslorna.

Ha en skön söndag allihop!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir glad om du skriver en rad :-)