fredag 5 mars 2010

Lycka

Idag hände något viktigt.
Jag var på intervju och möttes av en kvinna som SÅG mig.
Det finns så mycket att berätta, men jag är trött ikväll och vill inte ta alla detaljer nu. Kan bara säga så mycket att hon var varm, verkade gilla mig, visade stor empati för min livssituation som ensamstående mamma och hon kom med ett litet förslag, en ändrad karriärinriktning.
Jag gick igång på idén. Jag gillar ju nya utmaningar. Vi skulle höras snart igen. Jag dansade ut från mötet stärkt i själen. SÅ LYCKLIG. Längesedan jag kände så. Tänk om jag kan få ett nytt jobb jag gillar, med människor jag gillar och ändå kunna ha kvar balansen i mitt liv som mamma. Gud så spännande.

Tack Gud. För att du lyssnade när jag sa: Visa mig det jag inte kan se själv. Hjälp mig hitta nya vägar. Hjälp mig till en plats som är bra för mig nu. Och Tada. Han/hon svarade med ett litet förslag. Visst är det magiskt?!

:-)

3 kommentarer:

  1. Glaaad för din skulle! Ljuv musik! <3 Kram vännen!

    SvaraRadera
  2. Vad glad jag blir för din skull=D Hoppas sonen kryar på sig!!Kram

    SvaraRadera

Blir glad om du skriver en rad :-)