tisdag 14 december 2010

Tips på bra nätplatser

För er med barn vill jag gärna tipsa om bra köpställen på nätet inför jul.
Warehouse19 kan ni köpa Lego-gubbar och lite tillbehör styckvis. Här har jag handlat två gånger och allt fungerar klockrent. Blev glad när jag hittade siten (oftast är det ju minifigurerna de vill ha och inte ett helt rymdskepp, iallafall min son).

Ett nytt ställe jag nyttjat i år är gamla goda Amazon, men enheten i UK. Har beställt leksaker i två omgångar som levererats direkt till Holland, eftersom vi firar jul där. Ibland förvånande låga priser jämfört med i Sverige: Amazon

Känner mig supernöjd med det.
Sedan har jag självklart köpt böcker från Adlibris också och Wii-spel från CDON, där jag handlar flera gånger per år.

Handlar ni på nätet och var i så fall?

Fasiken vad dagarna och kvällarna rinner iväg.
Har tillbringat senare delen av aftonen med en dokumentär om PolPot-regimen på SVT1. Intressant, eftersom jag inte kände till historien ordentligt innan. Får en klump i magen, otäckt. Tänker på min son genast när jag ser hur andra barn farit illa - i miljontals. Brrrrr.

2 kommentarer:

  1. Jag BORDE handla mer på nätet, särskilt nu när min onda ben sätter stopp för att springa på stan.

    En sak som var omöjlig att hitta var märkestavlor för simmärken. På simskolan hänvisade de till sportbutiker, på sportbutikerna hänvisade de till simskolan i Svenska Simförbundets webshop får inte privatpersoner handla.

    Till sist hittade jag en fin hemsida med egentillverkade märkestavlor som jag nu har beställt två produkter från (www.mollyme.se). Återstår att se om det funkar.

    SvaraRadera
  2. Tänk att det e så enkelt att handla på nätet nowadays.

    SvaraRadera

Blir glad om du skriver en rad :-)