fredag 3 december 2010

Rena sommarvädret

Var ute på en härlig promenix idag igen, en timmes pulsande i
mycket snö. Rix FM i lurarna. Många skratt, verkligen älskar
det gänget.

På väg hemåt med två kassar mat i händerna får jag plötsligt
en insikt. Den slår till med full kraft:
Sonen har inte haft en enda sjukdag den här terminen,
bortsett från stukad fot. Det är så unikt att det är helt
otroligt. Funderar vidare på fakta: nya lokaler i hemmet och
på skolan. Finns det ett samband? Hursomhelst är det
fantastiskt och det ska vi fira :-) I em ska han få TRE
stycken tidningar av mig och en liten ask söta björnar.
TJOHO!

Innan jag lämnade affären satt jag på en bänk i hallen och
tryckte i mig en banan och lite vatten. In kommer en man
och ler och vi börjar konversera. Han sa: "Jag gick ut
på balkongen i morse och det var ju rena sommaren ute. Jag
brukar ha mössa på mig men det här är ju underbart".
Vi vinkade till varandra och han gick in.

Snön faller rätt ymnigt.
Jag tänker att det är härligt med spontana möten.
Jag är nog mer "sydländsk" i min själ, tycker om att byta
ord med främmande människor under min vardag. Härligt
att det finns flera som är som jag :-)

Ha en härlig fredag allihop! I kväll inleds barnledig
helg och jag har inte en enda plan förutom att se på
skidskytte :-)

1 kommentar:

  1. Spontana möten kan vara otroligt givande ibland;) Härligt att ni hittar saker att fira, så borde flera göra;)
    Kraam

    SvaraRadera

Blir glad om du skriver en rad :-)