fredag 17 december 2010

Fri

Jag önskar att jag under 2011 enkelt frigör mig från oro
och rädslor. Jag är redan på väg, har lite metoder jag använder.
Och jag tror att det kommer bli ännu enklare att hantera
dem allt eftersom.

Rent ut sagt löjliga rädslor traskar in i ens liv med
jämna mellanrum och försöker ta över.

Tänk om sonen få vattenkoppor nu innan vi åker till syrran?
(Det går här just nu).

Jag blev illamående efter min tunnelbanetur nyss. Oro över
hur det ska gå att åka t-bana varenda dag när jag jobbar i
stan (när det nu blir).

Oro över att vi ska få magsjuka som också härjar.

Märker också att det bor en liten oro på stan efter bomberna.
Folk tittar lite annorlunda på varandra. Mer poliser överallt.
Jag är väldigt känslig både i mig själv, men jag tar också lätt
in andra människors energi.

Oro över att köra till sonens pappa i em i snön.

Oro över hur det ska gå med intervjun på måndag som inkluderar
flygresor över dagen (och hur ska det GÅ när pappa lämnar på
skolan på måndag och han ska hem med en kompis?!)

Lätt oro över möte på BUP i januari med sonen. Oro över möte
på skolan om sonen. Oro över att min son behöver sådant stöd.

Ja, ni ser och ni vet. Vi bär alla på våra egna rädslor och
motstånd.

Men här och nu lovar jag er. Jag ska möta och välkomna rädslorna,
se dem i vitögat och låta dem passera. Bye bye. För lagrade rädslor
är energi som sitter fast. Hi & bye liksom. Mer harmoni åt Happy.
Happy on the way, ni vet. Målet är ingenting, vägen är allt.

Kram och ha en härlig fredag! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir glad om du skriver en rad :-)