fredag 1 april 2011

Frrrrrrrredag :-)

Fick en härlig start på dagen i Nackareservatet. Regnet hade gjort ett uppehåll och med Morgonpasset i lurarna gick jag min sedvanliga runda och småfnissade av och till. Luft i lungorna, en känsla av att ha gjort något bra för mig själv - det är alltid en bra start på dagen.

Fredagsprovianteringen avklarades, sonen hämtades på skolan och nu väntar vi på en av mina goa väninnor och hennes son för en helg tillsammans här i vår lya. Har lite städ kvar att fixa. Måste stoppa i en Ipren, mensvärken bara vägrar ge med sig.

Har inte fått något besked om jobb nr två men snokat upp två nya jobb att söka. Dock känns det trist att söka till företag som jag egentligen inte vill jobba på. Men vad gör man? Det är bara att harva på och försöka se till att hålla ångan och humöret uppe.

Jag vill ju gärna göra en skillnad för människor i det jag gör varje dag. Därför blev jag alldeles extra inspirerad av denne gode man i ett videoklipp som cirkulerat på Facebook idag. En sann hjälte. Titta, fäll en tår och låt era hjärtan värmas. Ha en skön fredag allihop!

http://www.youtube.com/watch?v=y_3BEwpv0dM

1 kommentar:

  1. Vilken härlig start på dagen du verkar ha fått och tack för din kommentar hos mig! :-D Jag håller verkligen, verkligen tummen för dig att jobb nr 2 ger goda besked. Och jag förstår precis hur du resonerar när det gäller det där att söka arbete på företag man egentligen inte känner något för. ;-)

    Jag tänker som så att det var inte meningen att jag skulle ha jobbet jag så innerligt ville ha. Jag är nog ämnad för något annat jobb.

    Ha en riktigt trevlig kväll! Nu ska jag kika runt lite mer på din blogg och "lära känna" dig ;-)

    Kram från mig.

    SvaraRadera

Blir glad om du skriver en rad :-)