måndag 8 november 2010

Gravid

Mmmmm.
Jag har en bulle i ugnen.
En som legat och jäst där länge.
Jag träffade min väninnas nyfödde sötnos idag.
Minnen.
Tänkte på min egen prins som föddes på övertid.

Och här är jag igen.
På övertid.
Vankar av och an.
Borde varit förlossning för länge sedan.
Istället blir det islossning i morgon.
Och kanske en förlösning?
Väntar på ett samtal från min kommande chef.
För jag har bestämt att just det är hon.

Och allt detta arbete i ett års tid för att
få ett jobb känns som en gigantisk graviditet.
På rejäl övertid.

Håll tummarna gänget. Jag behöver er.
Går o lägger mig. Lite förkylningsvarning här.

KRAM o NATTI!

2 kommentarer:

  1. Hoppas hoppas, håller håller.

    SvaraRadera
  2. Go kväll vännen,
    Jag håller tummarna hårt för att bullen kan komma ut och bli så bra som du vill.
    Kramis

    PS. just nu i din gamla hemstad yr snön runt knutarna. DS

    SvaraRadera

Blir glad om du skriver en rad :-)