lördag 5 november 2011

Rensa rensa rensa

Idag SKULLE jag söka jobb.
Men för att kunna göra det, i lugn och ro, bestämde jag mig för att rensa i dataröran först. Ibland måste man det, precis som att röja hemma.
Sagt och gjort. Har tillbringat hela morgonen med att gå igenom tusentals mail i tre inboxar. Har sorterat, slängt, arkiverat, avregistrerat nyhetsbrev och så vidare.
Nu, en halv dag senare, är jag klar med den delen.
Så ofattbart skönt.
Nu är det alltså dags att söka lite jobb.

Men först...

Måste jag väl ändå få...

Sätta mig i soffan och se ett avsnitt av en favvisserie? Eller?

Och förresten. VARFÖR ÄR DET SÅ JÄKLA MÖRKT klockan 14.26.??!!!
Det går jag inte med på. Jag protesterar.
Går väl inte så långt att jag kör "våga vägra vinter à la studenttiden i Växjö" (demonstrera iförd badkläder). Men jag blir liiiite sur. Det känns som dagen är över. Den har ju just börjat jueh.

Nåväl.

Det går ingen nöd på mig.
Barnledig.
I full fart.
Hyfsat frisk.
Pigg o glad kexchoklad.

Ha en trevlig lördag allihop.
Själv kommer jag sitta som fastklistrad kl 20. Så mycket bättre - mmmmmmm.... :-)

1 kommentar:

  1. Du är minsann flitig, du också... Så mycket bättre, det har jag inte sett någon gång. Kanske provar jag ikväll?

    SvaraRadera

Blir glad om du skriver en rad :-)