måndag 14 november 2011

Jag suger på

en liten karamell just nu.

Den är liten och färgglad och helt klart den mest spännande godsaken på länge.
Jag småknaprar också på en karamell av det större slaget.
En traditionell karamell. Inte lika spännande. Men tryggare.
Man vet vad man får.

Än så länge är godiset till låns.
Jag får liksom provsmaka lite.
Men den lilla karamellens tillverkare verkar lovande.
Han har lovat mig en längre provsmakarstund.

Vågar inte skriva mer här. Det vore att utmana ödet.
Provsmakningar är spännande.
Särskilt när det är goda pastiller.

Vill undvika smällkarameller, de ser väldigt spännande ut på utsidan.
Men kan vara helt tomma inuti eller innehålla äckliga godisar.

Nej jag vill veta vad jag får. Men jag kan också ta en liten risk.

Återkommer när jag får äta upp hela karamellen.
Det blir en fröjdens dag.

(och ni som undrar varför jag surrar om karameller kan fortsätta att undra. My name is Bond. Happy Bond. With a license to suck.)

*smaskar glatt vidare*

1 kommentar:

Blir glad om du skriver en rad :-)