tisdag 8 november 2011

En centimeter gör skillnad

Tänk att även de minsta förändringar kan vara märkbara.
Göra stor skillnad.
Som att jag upptäckte att min arm går att lyfta liiiiite mer.
En centimeter kanske. Min frusna skuldra har ju låst fast armen i ett läge i ett år och fyra månader. Kan inte lyfta armen uppåt, stannar på 90 grader åt alla håll. Kan inte ta mig på ryggen. Har ont när jag ligger på sidan.
MEN, nu, denna lilla förändring. Upptäckte den när jag skulle raka mig under armen, något lite lättare att komma åt. Halleluja så glad man kan bli! :-) Jag vet ju att det här är något som kan ta 1,5 år till 3 år innan det är bra igen. Men 1,5 år är lång tid utan en fungerande arm. Nu ser jag ljusningen, även om den är liten. Vägen framåt. Lycka. Tänk att jag kommer få armen tillbaka :-)

1 centimeter gör även skillnad på magen. Det liksom fladdrar ovanför bältet som sitter tight. Fläsket har ett eget liv. Inte bra. Och nu tror ni det väl inte är sant, men jo, jag har fått en hälsporre också. Har eg haft det i femton år, alltid gått med tofflor inne, men nu tar det ny fart. Suck. Det gör det hela lite svårare att promenera kan jag säga. Det gör ju ont.

MEN

Där bryter jag.
För jag vill hylla min armcentimeter.
Hurra hurra hurra hurra.
Allting blir bra igen.
Till sist.

2 kommentarer:

  1. Ja, det är sannerligen de små sakerna som gör skillnad!!

    SvaraRadera
  2. Helt rätt, fokusera på det positiva ;-). Och så hopppas jag du känner dig bättre.

    SvaraRadera

Blir glad om du skriver en rad :-)