tisdag 18 oktober 2011

Vad skrattar du åt?

Sitter här och filosofierar. Tittar ut genom fönstret, storm och regn ute. Längtar efter prinsen som snart är hemma från skolan. Han var inte riktigt kurant i morse, snöt ur sig kilovis med gult snor o var på dåligt humör. Gav honom en alvedon och skickade iväg honom. Gillar inte när folk gör så, men nu har han varit borta sju skoldagar på semester och han halkar för långt efter annars.

Själv håller jag på att tappa rösten. Spännande värre.

I morgon är det dags för intervju igen. Vill inte berätta om detaljerna här, men den verkar bli annorlunda och utmanande. Gud hjälpe mig.

Vet inte varför jag började fundera på vitsar, jag är ju så värdelös på att komma ihåg, men älskar att skratta.

Mamma drog en gammal goding i Grekland. Läses med finlandssvensk brytning:
"Vakna klockan åtta. Full klockan nio. Korta, sköna dagar."

Den får iallafall mig att fnissa. Har du något roligt på lager?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir glad om du skriver en rad :-)