torsdag 20 oktober 2011

Det är bara att låtsas

Visst är det underbart att få chansen att gå på intervjuer.
Man ska vara glad och tacksam när man valts ut bland hundratals sökande.
Och gårdagen tillbringades med en lång sittning på ett stort svenskt företag. Jättetrevliga människor. Hoppas de gillade mig. Min förkylning hotar att spränga skallen och jag fick verkligen kämpa för att hålla mig alert.

Idag ska jag på ännu en intervju, angående en tjänst jag känner mig ljummen inför. Jag behöver sova, vila, bli frisk. Men inte. Det är bara att duscha, klä upp sig igen och åka ut och låtsas lite. Låtsas och ändå vara sig själv. En fin balansgång.
























Bilden är lånad från Shiho Nazakas blogg:
http://shihonakaza.blogspot.com/2008/11/illustration-friday-pretend.html

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir glad om du skriver en rad :-)