söndag 25 april 2010

Full rulle

Vilken underbar helg det har varit! Igår var jag ju som sagt på en inflyttningsmiddag hos en väninna. Träffade en hel bunte härliga tjejer och jag kände mig full av energi både innan, under och efter middagen. Jag kunde ge till andra, vara mitt glada, sprudlande jag och det mina vänner NJÖT jag av. Jag känner det i varenda cell i kroppen. Glädje. Hopp. Energi. Det är en fantastisk känsla. Coachade en tjej väldigt kort under en syndig rökpaus utomhus (jo, jag vet, jag är en feströkare, inte bra). Ni skulle ha sett hennes ansikte när hon rent fysiskt fick förflytta sig från nuläget (en plats på altanen) till ett år fram i tiden, det önskade läget (en annan plats på altanen). Ojojojoj, vilket glitter i ögonen, vilken annan hållning, vilken glädje. Efter en stund förstod hon själv att hon redan har tillgång till de känslorna, att de bara är tre meter borta på golvet.... Sådana ögonblick blir jag så glad och tacksam över att kunna vara med och verkligen hjälpa någon till insikt om sig själv.

Idag har jag tillbringat en helt uuuuunderbar dag i Björkhagen med omnejd. Kollade på en urcharmig lägenhet som jag blivit kär i redan. Sedan gick jag och mitt ex S (många år sedan...) på en långprommis i Nackareservatet och avslutade en redan kanonhärlig dag med Thaimat och en film med Anthony Robbins (ledargurun i USA). Nu är jag sent omsider hemma och känner mig alldeles uppfylld av glädje. Jag är rik :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir glad om du skriver en rad :-)