söndag 8 januari 2012

Ofengigt men fint

Prinsen har varit hos pappa i helgen, så jag passade på.
Dags att städa, sortera lego, stuva undan, fixa i ordning
och DAMMSUGA.

Ja, ni vet hur det blir i barnrum väldigt fort...

Well, ibland får jag energi av att köra igång med städet,
då är jag ostoppbar. Idag fick det bli lite ommöblering.
Nu bor ju inte vi i något stort, lyxigt hus, utan i en liten
lägenhet. Men man gör så gott man kan. Med ett stort
lass möbler och prylar gäller det att stuva snyggt.

Nu är jag klar, hans skrivbord står vid fönstret,
men lite snett och inte symmetriskt (alltså mer åt höger
för att jag var tvungen att klämma in lite andra prylar
till vänster). O-feng-shuigt så det förlår.
Och så har jag satt upp en ljusslinga runt fönstret,
det blir så mysigt :-)

Måste fixa en ny kappa och persienner till lillskrutten
också. Men i natt får han sova utan gardiner.

Tror han kommer bli glad.

Men hoppsan. Jag satte mig ner två minuter.
Monumentalt misstag. Luften gick ur mig.
Och hallen är full av prylar jag måste fixa i ordning.
Kasta tomglas och lite annat skojsigt.

Bara att ta sig i kragen. Får handla mat i morgon...

För övrigt har jag haft en jättemysig helg. Berättar
mer om det vid tillfälle ;-)

Hur har er helg varit?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir glad om du skriver en rad :-)