onsdag 7 december 2011

Skört

Idag är själen skör.
Just så känns det.
En oro i kroppen.
Ilska över eviga nej.
Sorg över situationen.
Jag vill göra som Ronja.
Gå upp på en hög bergstopp och vråla.
Jag önskar vid sådana tillfällen att jag
hade någon jag älskar vid min sida.
Som i de romantiska filmerna.
Stark, ändå känslig och mjuk.
Trygg. Stabil.
Jag skulle vilja gråta ut i hans knä
och han skulle klappa om mig och säga
att allt blir bra. Det blir det alltid.

Men hur länge ska jag vänta på att få
tillbaka mitt liv. Ett jobb jag trivs med,
en inkomst?

Det känns som jag inte har något värde
att erbjuda. Att jag inte är intressant nog.
Jag vet ju att jag har MASSOR.
Men det är precis som förr, när jag ville bli
sedd och aldrig blev det - av de män jag ville
ha. Det är en liknande känsla. Funderingar
över varför de andra tjejerna var bättre.
Varför jag inte dög till.

Sedan förstår ju även jag att konkurrensen
är hård. Att vi är många som behöver få ett
jobb. Jag förstår intellektuellt sett att det är
lättare att anställa någon med en färsk jobb-
bakgrund. Det känns tryggare.

Men jag då?

Hallå!!!
Här är jag.

4 kommentarer:

  1. Hmmm...vi kanska skulle skrika tillsammans!
    Att vara hemma är ingen semester som en del tycks tro. Det är att känna sig utanför samhället och hela tiden tänka ekonomi.
    En man vid ens sida och en inkomst till vore så klart skönt. Men vår tur kanske kommer på både det ena och det andra sättet.
    Vi får träna vidare på vårt tålamod, men kräkas ur oss är ta mig fan ett måste då och då.

    Nu ska jag elda lite och plocka ihop. Det har snöat lite och fullt dagsljus så en promenad vore nog på sin plats, men jag vet inte om det blir så. Jag får nog bara bestämma mig att
    g ö r a det. Vet ju hur bra jag mår efteråt.


    Varm styrkekram!!!

    SvaraRadera
  2. Åh så tråkigt att höra att du är ledsen idag och jag vill så gära peppa dig. Men vad säjer man, jag vet att det kommer dagar då man känner sig helt värdelös. Men så är det ju INTE.
    Det vet du ju ;)
    Du har så mycket, ändå saknar man alltid det man inte har.
    Jag skickar styrkekramar och en förhoppning om att humöret vänder SNART!

    Hälsningar
    Yohanna

    ps Häng på och berätta om grantraditionerna i veckans real life.
    http://yohannailaspalmas.webblogg.se/2011/december/real-life-julgranen.html
    Ända tills onsdag midnatt finns det tid ds

    SvaraRadera
  3. Hoppas du mår bättre idag, din stackare. Och du får väl tänka som så här; att det är synd om DEM istället som inte förstår sitt eget bästa?
    Tusen styrkekramar till dig från mig.

    SvaraRadera
  4. Skickar en sån där stor o varm bamsekram som man kan behöva lite då och då.

    Susanne

    SvaraRadera

Blir glad om du skriver en rad :-)