tisdag 13 december 2011

Lite myspysigt

Tänk vad dagarna är olika, iallafall i min värld.
Och tänk vad de påverkas av människorna i vår omkrets.

Igår var mitt humör upp och ner. Som en berg- och dalbana
passande nog. För sonen var hemma med ont i örat och byggde
rollercoasters i Wii precis hela dagen. Och ville ha min hjälp var
tionde minut. No kidding.
Jag fick INGET gjort.
Och är det något jag lärt mig är det att det känns så mycket
bättre när man åtminstone gjort något liiitet vettigt under dagen.

Det kan handla om att ha sökt ett jobb eller tio.
Eller att städa ur ugnen.
Eller att köpa en julklapp.
Eller betala räkningar.
Whatever.

Igår blev det rischokladsbak, men det kändes ändå inte så produktivt.

Hursomhelst.

Idag har sonen varit på lussefirande i skolan och därefter gick
de hem till sin fröken ändra fram till mellis på em. Matsäck o grejor.
Tycker det är kul att de hittar på skojiga saker för ungarna.
Ska hämta honom om en stund.

Själv har jag haft en gammal pluggkompis på besök, vi har fikat,
promenerat till skidbacken och sett Stockholm i alla väderstreck,
käkat thai och besökt vår kyrka som är jättefin inuti. (Nej, jag
är inte särskilt kyrklig av mig, men jag gillar rummet jättemycket).

Nu faller kvällen igen, fast det bara är eftermiddag och även om jag
inte fått något gjort själv har jag umgåtts. Energi, glädje.

Och idag är mycket bättre än igår.

Och i morgon, mina vänner, ska jag på en intervju. Lovely.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir glad om du skriver en rad :-)