fredag 30 september 2011

Det fastnar

Jag försöker dela med mig av små kloksaker till prinsen lite då och då. Bland annat försöker jag få honom att njuta av stunden som är här och nu. Att inse att livet är sådant. Vi har bara dagen idag som garanti. Vi kan och ska längta och drömma såklart, men också se det vi har idag som är bra o uppskatta det.

Ikväll låg min "snart-åttaåring" i soffan brevid mig, åt popcorn och vi såg en nyinköpt barnfilm. Jag frågar sonen om han har det bra. "Jag njuter av stunden med dig här och nu" svarar han och tillägger "det kommer en dag när du inte finns mera och då kommer jag vara väldigt ledsen. Därför njuter jag av nuet."

Det fastnar. Precis allt fastnar.

Lite senare säger han, som en kommentar till en händelse i filmen: " Det där är ju amatörernas julafton" (när bovarna gör bort sig). Hahahaha.

Vid läggdags stoppar jag om honom. Han lyser som en liten sol, älskar att lägga sig när han är trött. Jag överöses av pussar och kramar.

Lycka, här och nu.

1 kommentar:

  1. Amatörernas julafton, ha, ha! Ja, man får verkligen höra sina egna ord ploppa ur deras små munnar ibland;-).

    SvaraRadera

Blir glad om du skriver en rad :-)