måndag 29 augusti 2011

Ja men - just det!

Kom på något idag.
Något viktigt.
Hur det ska kännas på en arbetsplats.
Hur det har känts där jag mått riktigt bra.

Full fart framåt.
Öppenhet och generositet.
Roliga och kreativa kollegor.
En SPÄNNANDE arbetsplats.
Just det - SPÄNNANDE.

Nytänkande. Ung.

I konsultvärlden.

Jag sökte två jobb idag.
Ett inom event och ett inom PR.
En bit ifrån de jobb jag sökt tidigare.
Men när jag tänker efter passar det mig perfekt.
Antingen att kréera manus och innehåll för utbildningar och event, eller att skriva och påverka. Jag gillar båda delarna. Det skulle vara roligt att ha något nytt att lära sig, något nytt att bita tag i och utvecklas inom.

Just det - NÅGOT NYTT.

Jag gillar energiska arbetsplatser.
Inte där folk springer i 190 o hatar att ha för mycket att göra.
Snarare där det är full rulle och folk brinner för det de gör. Och trivs.
Där det finns en framåtanda.

Hoppas kunna finna en sådan plats för mig framöver.

Jag hävdar fortfarande att det ska vara roligt att gå till jobbet.
Och företagskulturen ÄR oerhört viktig.
Så det så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir glad om du skriver en rad :-)