torsdag 17 februari 2011

Inspiration

Jag får inspiration i mötet med nya människor.
Och då menar jag MÖTET. Lämnade sonen idag och därefter gick jag och handlade. På väg tillbaka ser jag en hund som går normalt ena sekunden, i nästa ögonblick har den helt sonika hoppat rätt upp i luften - gjort en volt och landar på ryggen. Matte håller på att halka omkull. Jag börjar asgarva. Det hela ser så underbart komiskt ut. Ingen nosning, inga förberedelser utan bara - poff! - ett hopp.

Matte skrattar gott också och vi börjar prata. Hon är fastighetsmäklare och har växt upp i detta underbara område som jag nu har förmånen att bo i. Hon är lyrisk, varm, supertrevlig. Att hon dessutom försäkrar mig om att jag gjort en god investering när jag köpt en lägenhet här, gör ju inte saken sämre.

Glad i sinnet traskar jag hemåt.

Här hemma tar jag tag i jobbsökerierna igen. Ringer upp en intressant firma.
På tråden har jag en kvinna som är uppmärksam och trevlig. Vi pratar ett tag. Sedan börjar vi skratta högt och hjärtligt. Jag känner återigen hur energin flödar i kroppen. Så underbart det är när människor är öppna i sinnet och omedelbart släpper in mig :-) Det är en glimt av vardagslycka.

Nu ska jag röja lite här, ringa på ännu ett jobb och om en stund kommer en av mina bästa väninnor (som jag inte träffat på ett halvår). Lovely!

(Igår var energin noll och jag SÅ ledsen. Idag känns det mycket, mycket bättre. Min roller coaster ride fortsätter :-)

2 kommentarer:

  1. Skönt att höra, fina du.
    Och ja, visst är det så - ett möte, eller ett skratt med någon annan människa, kan vända en hel dag.
    Livet... denna satans,härliga upp- och nerkarusell :)

    SvaraRadera
  2. Ja, många skratt här idag. Jag njuter :-)

    SvaraRadera

Blir glad om du skriver en rad :-)